Sanctuary földje. A menedék. Lakosai talán nem is emlékeznek rá, de
sok-sok évvel ezelőtt néhány bátor hős az élete árán is, de
felszabadította ezt a gyönyörű vidéket az alvilág pusztító démoni erői
alól. Azok a Pokol seregeivel szembeszállók, akik túlélték a nagy
háborút, azóta nem csak, hogy aggak lettek, de bele is őrültek a rettenetes, folyton gyötrő emlékekbe. A vidéknek így most új hősökre van szüksége, a Gonosz ugyanis újra feléjük tart, és erősebb, mint valaha!
A Diablo sorozat harmadik epizódját a június utolsó hétvégéjén rendezett World Wide Invitational Paris fesztiválon mutatták be, mi pedig összeszedtük nektek a legfontosabb tudnivalókat a talán a valaha volt legnagyobb és legsikeresebb RPG folytatásáról. Következzen egy átfogó bemutató, lássuk, mivel kényeztetnek ezúttal a Blizzardos lányok!
A történet a Diablo II eseményei után húsz évvel játszódik. Mephisto, Diablo, és Baal elbukott, viszont a halandók földjét a Mennyországtól és a Pokoltól védő Worldstone is megsemmisült, így most a mi feladatunk lesz, hogy megállítsuk az újra erőre kapó gonoszt. Összesen öt karakterosztály közül választhatjuk majd ki hősünket – ebből a kiadó már kettőt fel is fedett, a barbárt és az ördögűzőt.
Minden karakternek különböző tulajdonságai, képességei, és persze eltérő erősségei, meg gyengeségei lesznek. Az ő segítségükkel kell majd végigverekedni magunkat a különböző questeken, legyőzve az elénk toppanó démoni szörnyek egész hordáját, na meg ugye az őket követő bossokat.
A játék teljes mértékben a klasszikus formulát fogja használni, és noha ezúttal már egy gyönyörű részletességgel kidolgozott, modern 3D-s világban fogunk kalandozni, megmarad a felső nézet, sőt a kezelőfelület, a HUD se változik sokat. Igazi nosztalgiajátékra számíthatunk a Dió 3 személyében, megdobva eme nagyszerű érzést egy igencsak klassznak mondható új motorral, és többek közt a manapság hihetetlenül sikeres co-op móddal.
A motornál leragadva annyit érdemes elmondani, hogy teljes mértékben a Blizzardos programozók keze munkáját dicséri, egyedül a Havok licenszelt kiegészítő hozzá. Ez utóbbinak köszönhetően nagyszerű élményben lesz majd részünk, a terep teljesen interaktív és nem utolsó sorban lerombolható lesz, akár egész falakat, vagy hidakat is porrá zúzhatunk.
A motor grafikai része nagyon erős, nem csak a belső tereket, de a hatalmas külső helyszíneket is lazán meg tudja majd mozgatni egy közepesen erős számítógépen. Nem véletlenül írtam ezt, a Diablo III ugyanis PC/MAC exkluzívként kerül majd fel a boltok polcaira, úgyhogy a konzolosok egy újabb nagyszerű címtől fognak sajnos elesni – na nem mintha annyira sajnálkozni kéne, gondoljunk csak ugye a GTA IV-re, az MGS4-re, vagy bármelyik nagy konzolos sztárra.
Egy random generátor is bekerül a játékba, mely a questeket, a különböző eseményeket, és a dungeonöket fogja véletlenszerűen létrehozni, így biztosítva a dinamikus játékmenetet, és persze az újrajátszhatóságot. A szavatosságról még az online cooperative és PvP játékmódok is gondoskodnak majd, melyek természetesen mind a Starcraft 2 megjelenésekor megújuló Battle.net rendszeren keresztül lesznek elérhetőek.
Jó hír, hogy Sanctuary földje kibővül, több új vidék is megnyílik előttünk a harmadik epizód alkalmával, ahol megannyi veszély, csapda és kihívás vár a játékosokra. Újdonság lesz még a megújult inventory rendszer is, melyet bár a készítők még nem mutattak be, azt állítják róla, hogy sokkal testre szabottabb, és jobban használható lesz.
Minimum gépigényt egyelőre nem tudunk, de a Blizzard sosem a csúcstechnológiát igénylő termékeiről volt híres – gondoljunk csak a World of Warcraftra, ami egy hagyományos irodai notebookon is remekül elmegy.